Kvetinka pre T-Com (koľko stojí mesiac bez Magia)

9. marca 2010, Jaroslav Matyáš, Spotrebiteľský zápisník

Nedávno som sa na blogu posťažoval, ako som musel vydržať mesiac bez telky. Napriek dlhým zimným večerom to bolo celkom fajn. Ale dal som si tú námahu a spísal reklamáciu – predsa nebudem platiť za službu, ktorú som nie vlastnou vinou  nemohol čerpať. Inšpirovaný našimi feministkami a ich vrátenými ružami pre Fica, za vyriešenie reklamácie vraciam T-Comu žltú kvetinku 🙂

P1030580x

Vôbec nejde o život, len o cca 15 € z môjho vrecka, ktoré si (podľa mňa neoprávnene) privlastnil T-Com. Ale chcem upozorniť všetkých, ktorí sa dajú nalákať na ďalšiu reklamnú kampaň na Magio, aby dobre študovali zmluvy a trikrát si všetko rozmysleli, než podpíšu. Skúsim byť stručný.

Začiatkom roku 2007 som sa stal jedným z prvých odberateľov digitálnych TV služieb T-Comu dodávaných v jednom balíku spolu s pripojením do internetu. Zo začiatku obraz zamŕzal, magiobox sa prehrieval a vydával silný piskľavý zvuk, internet padal. Po približne troch mesiacoch a tretej výmene magioboxu sa veci dali do poriadku. Až do konca dvojročného zmluvného obdobia som si takmer nerušene užíval objednané služby.

Keď prišiel čas na predĺženie alebo ukončenie zmluvy, chvíľu som špekuloval, ale nakoniec zvíťazila pohodlnosť a tlak rodiny zvyknutej na komfort Magia. Ďalšia chronológia príbehu bola takáto:

Navštívil som obchodné miesto T-Comu, aby som predĺžil zmluvu. Výslovne som sa pýtal, či si mám objednať aj nový magiobox – cena bola zanedbateľná. Dostal som odpoveď, že nemám dôvod, ak starý funguje. A že ak sa náhodou pokazí, T-Com sa postará o výmenu. Tak som podpísal na ďalšie dva roky.

Po roku sa magiobox pokazil. Po telefonáte na technickú podporu T-Comu som sa dozvedel, že na servis nemám nárok, pretože zariadenie je už mojím vlastníctvom a technici T-Comu sa ho nemôžu ani dotknúť. A že jediné riešenie je zaobstarať si nový magiobox na obchodnom mieste. Ak by to niekomu nebolo jasné, podotýkam, že magiobox sa dá zohnať jedine v T-Come a služba, ktorú som sa zmluvne zaviazal odoberať, sa dá naplno (internet našťastie fungovať neprestal) využiť len s magioboxom. Bez toho zariadenia sa môžete pozerať iba na ukľudňujúcu čiernu obrazovku.

Na obchodnom mieste mi ochotne nechali podpísať zmluvu na prenájom nového magioboxu za 1,95 € mesačne. Iná možnosť ako prísť k magioboxu nebola. To bolo síce niečo úplne iné ako mi tvrdili pred rokom, ale nemal som chuť hádať sa, aj tak by to k ničomu neviedlo. Dodanie zariadenia avizovali o niekoľko dní.

Prešiel týždeň a nič. Ďalší týždeň, znova nič. Rovnako tretí aj štvrtý týždeň. Medzitým som dodanie magioboxu niekoľkokrát bezvýsledne telefonicky urgoval. Kuriér so zariadením sa dostavil presne po mesiaci od podpísania zmluvy o prenájme nového magioboxu.

Napísal som reklamáciu so žiadosťou o zľavu z mesačného poplatku, nakoľko som službu Magio jeden celý mesiac nemohol využívať. Dnes som dostal jasnú odpoveď: reklamáciu neuznávajú, pretože pokazený magiobox bol vo vlastníctve účastníka. Samozrejme ani slovo o tom, že monopol na magioboxy má T-Com, ktorý nedokázal dodať náhradu, hoci zákazník bol ochotný za ňu zaplatiť. Ak by neboli schopní dodať magiobox dva roky, podľa tejto logiky by ste museli platiť plné faktúry až do konca zmluvnej viazanosti.

P.S. V odpovedi na reklamáciu je jedna perlička, na ktorú si neodpustím poukázať: upozorňujú ma, že budúce reklamácie môžem podávať aj cez stránku www.t-com.sk cez formulár Podnet v záložke Kontakt / Ďalšie kontakty. Samozrejme, že som ten formulár pri pokuse urgovať dodanie Magioboxu vyskúšal. Nikto sa mi neunúval odpovedať. A pod tým formulárom je aj tak napísané, že ak do X dní nedostanú rovnaký podnet aj poštou, tak ho nebudú brať do úvahy 🙂