Založ si blog

Kvetinka pre T-Com (koľko stojí mesiac bez Magia)

Nedávno som sa na blogu posťažoval, ako som musel vydržať mesiac bez telky. Napriek dlhým zimným večerom to bolo celkom fajn. Ale dal som si tú námahu a spísal reklamáciu – predsa nebudem platiť za službu, ktorú som nie vlastnou vinou  nemohol čerpať. Inšpirovaný našimi feministkami a ich vrátenými ružami pre Fica, za vyriešenie reklamácie vraciam T-Comu žltú kvetinku 🙂

P1030580x

Vôbec nejde o život, len o cca 15 € z môjho vrecka, ktoré si (podľa mňa neoprávnene) privlastnil T-Com. Ale chcem upozorniť všetkých, ktorí sa dajú nalákať na ďalšiu reklamnú kampaň na Magio, aby dobre študovali zmluvy a trikrát si všetko rozmysleli, než podpíšu. Skúsim byť stručný.

Začiatkom roku 2007 som sa stal jedným z prvých odberateľov digitálnych TV služieb T-Comu dodávaných v jednom balíku spolu s pripojením do internetu. Zo začiatku obraz zamŕzal, magiobox sa prehrieval a vydával silný piskľavý zvuk, internet padal. Po približne troch mesiacoch a tretej výmene magioboxu sa veci dali do poriadku. Až do konca dvojročného zmluvného obdobia som si takmer nerušene užíval objednané služby.

Keď prišiel čas na predĺženie alebo ukončenie zmluvy, chvíľu som špekuloval, ale nakoniec zvíťazila pohodlnosť a tlak rodiny zvyknutej na komfort Magia. Ďalšia chronológia príbehu bola takáto:

Navštívil som obchodné miesto T-Comu, aby som predĺžil zmluvu. Výslovne som sa pýtal, či si mám objednať aj nový magiobox – cena bola zanedbateľná. Dostal som odpoveď, že nemám dôvod, ak starý funguje. A že ak sa náhodou pokazí, T-Com sa postará o výmenu. Tak som podpísal na ďalšie dva roky.

Po roku sa magiobox pokazil. Po telefonáte na technickú podporu T-Comu som sa dozvedel, že na servis nemám nárok, pretože zariadenie je už mojím vlastníctvom a technici T-Comu sa ho nemôžu ani dotknúť. A že jediné riešenie je zaobstarať si nový magiobox na obchodnom mieste. Ak by to niekomu nebolo jasné, podotýkam, že magiobox sa dá zohnať jedine v T-Come a služba, ktorú som sa zmluvne zaviazal odoberať, sa dá naplno (internet našťastie fungovať neprestal) využiť len s magioboxom. Bez toho zariadenia sa môžete pozerať iba na ukľudňujúcu čiernu obrazovku.

Na obchodnom mieste mi ochotne nechali podpísať zmluvu na prenájom nového magioboxu za 1,95 € mesačne. Iná možnosť ako prísť k magioboxu nebola. To bolo síce niečo úplne iné ako mi tvrdili pred rokom, ale nemal som chuť hádať sa, aj tak by to k ničomu neviedlo. Dodanie zariadenia avizovali o niekoľko dní.

Prešiel týždeň a nič. Ďalší týždeň, znova nič. Rovnako tretí aj štvrtý týždeň. Medzitým som dodanie magioboxu niekoľkokrát bezvýsledne telefonicky urgoval. Kuriér so zariadením sa dostavil presne po mesiaci od podpísania zmluvy o prenájme nového magioboxu.

Napísal som reklamáciu so žiadosťou o zľavu z mesačného poplatku, nakoľko som službu Magio jeden celý mesiac nemohol využívať. Dnes som dostal jasnú odpoveď: reklamáciu neuznávajú, pretože pokazený magiobox bol vo vlastníctve účastníka. Samozrejme ani slovo o tom, že monopol na magioboxy má T-Com, ktorý nedokázal dodať náhradu, hoci zákazník bol ochotný za ňu zaplatiť. Ak by neboli schopní dodať magiobox dva roky, podľa tejto logiky by ste museli platiť plné faktúry až do konca zmluvnej viazanosti.

P.S. V odpovedi na reklamáciu je jedna perlička, na ktorú si neodpustím poukázať: upozorňujú ma, že budúce reklamácie môžem podávať aj cez stránku www.t-com.sk cez formulár Podnet v záložke Kontakt / Ďalšie kontakty. Samozrejme, že som ten formulár pri pokuse urgovať dodanie Magioboxu vyskúšal. Nikto sa mi neunúval odpovedať. A pod tým formulárom je aj tak napísané, že ak do X dní nedostanú rovnaký podnet aj poštou, tak ho nebudú brať do úvahy 🙂

Sčítanie 2011: Pri prihlasovaní sa do elektronického formulára si dávajte pozor (Aktualizácia)

21.05.2011

Aktualizácia 21. mája 20:00: Chyba sa našla – v mojej nepozornosti, na ktorú ma naviedlo papierové tlačivo s identifikátorom. Úplne triviálna vec. Namiesto zvýraznenia posledných šiestich znakov identifikátora pre formulár o byte je zvýraznených sedem. Ak človek najskôr vypĺňa viacero formulárov o obyvateľovi, kde je zvýraznenie správne, nenapadne mu kontrolovať [...]

Valentínsky rozchod, pri ktorom magiobox takmer vyletel von oknom

15.02.2011

Obálku som otvoril na Valentína. Nasledoval dlhý telefonát do Košíc. Vysvetlila mi to jasne a bez zbytočných emócií. Otvoril som okno, nech mi mrazivý vzduch schladí hlavu. Dokážem trafiť cca trojkilovým magioboxom zo štvrtého poschodia rovno do pootvoreného kontajnera? Bez toho, aby som niekoho prizabil?

Voličomer – trochu spamu na podporu jednej ankety

06.05.2010

Pravda.sk dnes spustila celkom milú anketu s názvom Voličomer. Nie je to žiadny prieskum voličkých preferencií. Princíp je v tom, že (napríklad) som už prakticky rozhodnutý voliť nejakú stranu, ale moje názory môžu byť úplne iné ako názory väčšiny voličov danej strany. Ak nechodím každý deň na pivo so sto ďalšími ľuďmi, s ktorými sa rozprávam o politike, nemám [...]

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

jazierko, záhradné jazierko, zima, mráz

SHMÚ: Na celom Slovensku sa v noci môže vyskytnúť prízemný mráz

25.04.2024 17:18

Slovenský hydrometeorologický ústav vydal výstrahu prvého stupňa.

Jaroslav Matyáš

Len tak mimochodom

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 36753x
Priemerná čítanosť článkov: 5250x

Autor blogu