Založ si blog

Nevieš po maďarsky, nedostaneš prácu

Spomenul som si na príhodu spred viac ako 5 rokov. Taká bežná rodinná konverzácia o tom, ako ide život. Môj švagor, svokra a ja. V jednej slovenskej dedine pri Nových Zámkoch.

Švagor sa sťažuje, že nikde v okolí nemôže zohnať robotu. Všade chcú, aby vedel po maďarsky. „To je teda dobré svinstvo.“

„Veď sme na Slovensku!“, pridáva sa spravodlivo rozhorčená svokra.

Chvíľu sa na nich pozerám a potom hovorím: „No, ani so mnou sa v Bratislave nikto nebaví, ak neviem po anglicky.“

„To nemyslíš vážne?“, pozerajú sa na mňa obaja s úžasom. „To sa predsa nedá porovnávať!“

„Je to to isté,“ tvrdím ja.

Tým sa naša výmena názorov skončila. Nik nemal záujem narušiť mier v rodine. Ja som pochopil, že niektorí ľudia rečiam žilinského Jana skutočne – hoci je tomu ťažko uveriť – rozumejú. A dúfal som, že oni pochopili, že štátotvorná národnosť úspech v živote negarantuje.

 

Sčítanie 2011: Pri prihlasovaní sa do elektronického formulára si dávajte pozor (Aktualizácia)

21.05.2011

Aktualizácia 21. mája 20:00: Chyba sa našla – v mojej nepozornosti, na ktorú ma naviedlo papierové tlačivo s identifikátorom. Úplne triviálna vec. Namiesto zvýraznenia posledných šiestich znakov identifikátora pre formulár o byte je zvýraznených sedem. Ak človek najskôr vypĺňa viacero formulárov o obyvateľovi, kde je zvýraznenie správne, nenapadne mu kontrolovať [...]

Valentínsky rozchod, pri ktorom magiobox takmer vyletel von oknom

15.02.2011

Obálku som otvoril na Valentína. Nasledoval dlhý telefonát do Košíc. Vysvetlila mi to jasne a bez zbytočných emócií. Otvoril som okno, nech mi mrazivý vzduch schladí hlavu. Dokážem trafiť cca trojkilovým magioboxom zo štvrtého poschodia rovno do pootvoreného kontajnera? Bez toho, aby som niekoho prizabil?

Voličomer – trochu spamu na podporu jednej ankety

06.05.2010

Pravda.sk dnes spustila celkom milú anketu s názvom Voličomer. Nie je to žiadny prieskum voličkých preferencií. Princíp je v tom, že (napríklad) som už prakticky rozhodnutý voliť nejakú stranu, ale moje názory môžu byť úplne iné ako názory väčšiny voličov danej strany. Ak nechodím každý deň na pivo so sto ďalšími ľuďmi, s ktorými sa rozprávam o politike, nemám [...]

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Vakcína / Očkovanie /

WHO: Očkovanie zachránilo za uplynulých 50 rokov najmenej 154 miliónov životov

24.04.2024 19:11

V priemere to za toto obdobie predstavuje šesť zachránených životov za minútu.

zuzana čaputová, spišské podhradie, tragédia, nehoda, autobus

Prezidentka Čaputová si v Starej Ľubovni uctila obete nešťastia z Podhradia

24.04.2024 18:47

V stredu navštívila i obec Zborov v okrese Bardejov.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

Progresívci sa pre schválené zmeny v RTVS oblečú do čiernej, avizujú protesty. Podľa SaS urobí vláda z RTVS dezinformačné médium

24.04.2024 17:41

Poslankyňa Zora Jaurová povedala, že upravená verzia zákona je rovnakou hrozbou, ako pôvodná verzia.

Jaroslav Matyáš

Len tak mimochodom

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 36710x
Priemerná čítanosť článkov: 5244x

Autor blogu